tisdag 5 juli 2011

Det är vaaarmt i min lägenhet ikväll!
Jag som sa till min kära mor för några timmar sen att min lägenhet faktiskt är hyfsat sval trots att det varit konstig värme ute. Tji fick jag! Är nog dags att plocka fram fläkten som står nere i källaren nu!

Igår hade jag, precis som idag, en ledig dag. Vad gjorde jag av den?!
Inte allt för mycket!
Började med en skön sovmorgon! Vaknade med den här godingen bredvid mig på kudden :)

Förflyttade mig sen till soffan där jag kikade runt lite på datorn, myste lite med Gråben och inte så mycket mer :)
Satt på balkongen en stund men det var obehagligt varmt så jag gav upp ganska snabbt.
På eftermiddagen/kvällen tog jag iaf min cykel och trampade upp upp syster Therese med familj. Bus med underbara småkillarna och sen lite mat. Alltid mysigt! <3
Lilla Malte har blivit så duktig på att gå nu :) man har ingen koll alls på vart han är längre :)

Idag har jag iaf gjort lite mer nytta :)
Började dagen lugnt, fick hem klänningen som jag beställt från Nelly :) Älskar snabba leveranser!
På eftermiddagen kom Karin, Tobbe och lilla Selma förbi en runda. Selma fick sen stanna kvar hos tant Lina när mamma och pappa åkte för att handla. Roligt i några minuter sen var det mindre populärt att mamma och pappa hade gått. Inte lätt att bli lämnad sådär när man är liten men det går säkert bättre nästa gång :) Lilla sötingen hade iaf blivit så stor, kröp runt för fullt i lägenheten :)

Ikväll har den mest effektiva Lina kommit fram. Tog tag i mitt berg med källsortering och pantflaskor som hunnit växa sig alldeles för stort! Med hjälp av min snälla mamma, som ställde upp som taxi, bar det iväg till Maxi och vips så var allt skräp borta. Sååå skönt!

Det har blivit väldigt mörkt på himlen nu den senaste timmen. Undra om det ska komma något regn eller kanske till och med åska?!
Jag tänker iaf starta en film nu, slänga på mig min kära onepiece och placera mig i soffan.
Harry Potter och dödsrelikerna del 1 får det bli för på onsdag nästan vecka ska jag och Karin gå och se del 2 på bio :)

Ha en fortsatt skön kväll!

1 kommentar:

  1. Åh vad jag saknar eeer! På fredag kommer jag hem :D

    Jag vill ocksååå se den filmen! Men har ju inte lyckats se hela del 1 utan att somna ännu, så kanske ska börja med det :P HIhihi

    SvaraRadera