söndag 3 juli 2011

Idag har det hänt mycket på väggarna här på Källgatan :)
Hatthyllan har tillslut kommit upp på väggen i hallen.

Hyllan över tv:n är på plats. Vet dock inte riktigt vad som ska stå på den än.

Mina tre så fina tavlor av Fredrik Jansson har förflyttats från stående till hängande. Jag älskar verkligen dessa små tavlor!

Sist men inte minst så har mitt lilla nyckelskåp kommit upp på väggen också :)

Får säga tusen tack till syster Thereses snälla sambo Andreas som hjälpte mig att få upp hyllorna. Utan honom hade mina väggar varit tomma!
Självklart måste jag tacka lille Max också :) Han kom med sin "borrare" i högsta hugg och ville gärna hjälpa moster att sätta upp hyllor :) Lilla godingen!

Dock fick han inte bestämma vart hatthyllan skulle sitta eftersom han utgick från sin egen längd och ville ha den på ca en meters höjd :) "Men hur ska jag hänga min jacka då?" var den lilla underbaringens kommentar när jag sa att den nog fick hänga lite högre upp :)

Slänger in en liten bild från gårdagens myskväll också!

Hann ju inte skriva så mycket om den igår eftersom tröttheten slog till på en gång när jag öppnade bloggen.
Jag, Karin och Emely hade iaf en väldigt mysig kväll. Den inleddes med matlagning (tacos) och sen en massa prat, skratt, fototittande mm :)
En sån hemmakväll var precis vad jag behövde den här helgen!

De första blommorna i min nyplanterade blomlåda har slagit ut :)
Dock var de inte mörklila som jag hade tänkt mig att de skulle vara...lyckades visst få tag i vita. Svårt att veta när det bara är knoppar som inte är utslagna. Men det gör inte så mycket, blev direkt superkär i de vita fina blommorna med blå mitten :) Härliga!
Ska bli spännande att se vad det är för färg på de andra när de börjar slå ut :)
Här kommer en liten bild på en av de första fina blommorna iaf!

Just nu ligger jag i soffan och kollar lite halvt på Metallicas konsert i Göteborg. Väntar på att "Nothing else matters" ska komma :) Vet dock inte om de redan har spelat den eftersom jag missade början...eller så kanske de inte tänker spela den idag. Vem vet?!
Har två lediga dagar framför mig, sen åtta dagars jobb i sträck innan det är dags för SEMESTER! :D Härligt ska det bli!

Nahe, nu får det nog snart bli sängen. Vill ju inte sova bort hela min lediga dag imorn :)

Hoppas alla får en härlig vecka!

1 kommentar:

  1. Varsågod säger Andreas och Max!! :-)
    Och jag har för mig att Metallica hade bestämt att de inte skulle spela "nothing else matters" på konserten. Tyvärr!!
    Kraaaaaaaaaam från storasyster <3

    SvaraRadera