onsdag 29 juni 2011

En slappedag när den är som bäst!

Idag har jag inte gjort allt för mycket. Men jag gjorde iaf, enligt min hyresvärd, ett förnuftigt val i att plocka fram dynorna och lägga mig i en av hammockarna som står här i trädgården.
Jag är absolut beredd att hålla med henne! Det var uuunderbart skönt att bara ligga där och gotta sig i det härliga vädret! Perfekt sysselsättning på en ledig dag!
Så där låg jag och till en början läste jag lite i en bok men ganska snart lockade kudden lite för mycket så jag bestämde mig för att vila huvudet på den en liten stund. Denna lilla stund blev ganska lång men det gjorde ingenting alls eftersom jag ändå var ledig och inte hade någonting planerat :)
Visst är såna dagar de bästa!

Gråben var med ute i gräset en stund. Han var dock inte lika nöjd med det som jag var. Det finns ju så mycket att vara rädd för där ute när man är en innekatt. En knarrande hammock var nog den största faran i min lilla katts värld. För att min lille vän skulle slippa vara rädd fick jag helt enkelt sjunka ner på hans nivå och sitta en stund i gräset istället. Ganska skönt det med :)
Dessutom kom min snälla hyresvärd och bjöd på glass vilket passade alldeles utmärkt i värmen.

Så ja, inte så mycket att berätta om idag som jag hade igår men jag är mer än nöjd med min lediga dag! :)
Klickade förresten hem en klänning från Nelly.com tidigare ikväll...ska bli kul att se om den passar sen när den kommer.

Nu blir det sängen!

1 kommentar:

  1. Åå så mysigt! Om 1 vecka kommer jag och gör dig sällskap :D

    / Elin

    SvaraRadera