måndag 27 juni 2011

Sommar sommar sommar...

Den uuuunderbara sommaren har äntligen kommit tillbaka igen! :D
Härligt att kunna sitta ute på balkongen klockan nio på kvällen i bara linne och njuta!
För det är vad jag gör just nu :) Datorn i knät och lite bloggande för mig medan Gråben hänger med huvudet utanför balkongräcket och spanar på fåglar och annat spännande :)


Två veckor sen jag skrev sist så det har hunnit hända endel....MEN jag ska inte skriva en hel roman om allt som hänt. Får bli en liten sammanfattning istället :)

Förra helgen var lillasyster Elin hemma i Ljungby så fredagkvällen spenderades hos mina föräldrar för att få en liten myskväll med familjen.
På lördagen åkte vi till Växjö för lite shopping :) Jag köpte en lila "Ergorapido-damsugare" som jag fått i present av mina kära föräldrar. Sååå snygg är den! :)


Sen hittade både jag och lillasyster lite kläder också.
På kvällen var det dags för god mat och lite fest hemma hos mig. Ett gäng glada tjejer samlades här och åt jättegod mat som mestadels Malin och Sofie hade fixat till. Sen blev det jordgubbstårta till efterrätt...mums!




Mätta och glada begav vi oss lite senare till Harrys där det var bartömning. Efter fruktansvärd trängsel, halvt kvävda men som tur var med alla ben hela kom vi tillslut ner till dansgolvet där vi shakade bort några av kalorierna som intagits under kvällen :)

I tisdags var det dags för en liten tripp till High Chaparral med ungdomarna på jobbet :)
Det blev en jättebra dag med allt från Lucky Luke till indianer och karusellåkande. Vi hade tur med vädret och alla var nöjda, trötta och glada när vi styrde minibussarna mot Ljungby igen.
För min del blev det också ett mycket efterlängtat och kärt återseende med en liten kille som jag tycker mycket, mycket om! Dagens höjdpunkt helt klart och jag kommer leva lääänge på den kramen! <3

I fredags var det midsommarafton! :)
Min midsommar inledde jag på jobbet efter att ha jobbat sen kl.13 dagen innan. Klockan 10 fick jag gå hem och sen var det bråttom, bråttom för kl.11.30 skulle jag stå redo att hoppa på bussen mot Alvesta för att sen åka vidare med tåget mot Södertälje och älskade lillasyster.
Eftersom jag är så himla bra på att planera så hade jag såklart inte packat resväskan innan så det blev mitt första och största projekt när jag väl kom hem. Men allt hanns med och strax efter halv tolv rullade jag iväg norrut.
Klockan 15.30 var jag framme och hämtades upp på stationen av Andreas och Fredrik....mycket bra service! :) Efter att vi hämtat upp Elin bar det sen av ut till lilla paradiset för midsommarfirande på denna underbara lilla plats! :)



Vi blev ett härligt litet gäng och det blev en jättemysig kväll med grillning, femkamp, kortspel och för vissa även ett midsommardopp i sjön :)
Lillasyster Elin var lekledare för femkampen men jag lyckades bli Lina-Lekledare när det gällde kortspelen :) För det är nog ingen annan som kan reglerna till "Linas labyrint-spel (till Fred:s ära)" så bra som jag :P

På lördagen blev det fiske på sjön för större delen av gänget men jag och Elin körde in mot Södertälje för att ta en ridtur istället. Härligt väder fick vi och inte något regn som vädergubbarna hade varnat för. Framåt kvällen återvände vi ut till den lilla stugan vid sjön för lite sen grillning och mer kortspel.




















Söndagen blev en riktig slappedag! Underbart! :)
En stor del av dagen spenderades på bryggan där man kunde både prata, skratta, se på alla möjliga djur, sola, äta och lite till :)



Efter att ha ätit jordgubbar och glass....på bryggan såklart...packade vi ihop våra grejer och åkte in till Elins och Andreas nya lägenhet. Där blev det mat, film och godis innan John Blund kom och hälsade på.


Så idag var det dags att styra kosan mot lilla Ljungby igen.
Hade intressant underhållning på tåget i form av Aftonbladets live-rapportering från rättegången om "lärarmordet". Jag har fastnat helt i de där utredningarna som de rapporterar från ibland....riktigt intressant!

Nu är jag alltså hemma hos min lilla Gråben igen :)
Så mysigt att mötas av honom i hallen när man öppnar dörren och han gör en kullerbytta på golvet såfort man kommer in :) Älskade katt! <3
Nu ska jag nog förflytta mig in till soffan istället....misstänker att mina värsta fiender här ute snart kommer fram och jag har ingen vidare lust att hälsa på de idag.

Så godnatt mina vänner!
Imorgon har jag ytterligare en leeeeedig dag! :D
Det ska va gött å leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar