måndag 13 juni 2011

Ledig dag!

Jag insåg inatt att onepiecen är alldeles för skön om man ska kolla på film när man är lite trött...jag somnade efter 20 min och vaknade i soffan kl.5 i morse :)




















Efter att ha förflyttat mig in till sängen och sovit några timmar till så började jag dagen med att kika lite på aftonbladets hemsida. Hittade en artikel om mordet på Abbas Rezai och såg då att en ny rättegång skulle påbörjas i det fallet idag. En tjej skulle rapportera direkt från förhandlingarna och där blev jag sittande. Det var väldigt intressant att följa vad som sas och hände i rättssalen. Rättegången fortsätter imorgon och även om jag på grund av jobb inte kan följa den direkt så ska det iaf bli intressant att se i efterhand hur det har utvecklats.

På eftermiddagen fick jag ett litet besök av sötaste systersönerna och deras föräldrar <3
Alltid lika kul att träffa de! Lilla Malte traskade runt så duktigt :) Det är så underbart sött när små barn som precis börjat gå stapplar runt med utsträckta armar :)
Max han frågade, precis som han brukar, om inte fiskarna behövde lite mat idag och självklart behövde de det. Han tycker det är så kul att mata fiskarna och ibland ger vi de vatten oxå :)

Efter besöket var det dags att möta upp Nina, Iliri och Malin för att traska bort till Hembygdsparken och lyssna på en massa duktiga elever som medverkade i "Pådraget". Jättemånga duktiga tjejer och killar i årskurs 7-9 sjöng och dansade under ca 2 timmar. Efter att ha suttit alldeles för länge på de allt för obekväma träbänkarna tog vi oss en liten promenad i det skönt vädret. Älskar ljusa sommarkvällar!!!

Japp, det var min lediga dag det! :) Helt nöjd med den!
Imorn blir det först handledning och sen några timmars jobb. Hoppas på lika härligt väder som det varit idag! Det är så härligt att kunna sitta ute på balkongen och bara njuta! Jag åt min lunch ute på balkongen idag, det blev en jättegod pastasallad :)


Menmen nu får det nog vara punkt och slut för den här dagen.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar