måndag 6 juni 2011

Sommar, sol och.......spindlar! =/

Det har varit helt underbart väder i helgen! :)
Den svenska sommaren har kommit igång och jag älskar det!!!
Något som jag däremot INTE älskar är spindlar. Dessa hemska små monster har verkligen makt över mig. Förstår inte hur jag kan låta något så litet....även om jag tycker de är enorma....styra mitt liv i vissa situationer. Usch!
Jag satt för några minuter sen ute på min balkong med datorn i knät och en skål med popcorn på bordet. Underbart att kunna sitta i klänning klockan halv elva på kvällen och njuta.
Eftersom jag vet att det bor många ovälkomna grannar runt mitt fönster så vände jag mig efter en stund om och kollade om de hade kommit fram än (de brukar göra det på kvällarna). Mycket riktigt så satt där en stor svart en och tittade på mig. Egentligen ville jag redan då ta mina grejer och gå in men "modig" som jag var så satt jag kvar.
Några minuter senare när jag sträckte handen mot popcornskålen så var det dock snabbt slut på den härliga sommarkvällen på balkongen. En stor långbent varelse tyckte uppenbarligen att jag skulle dela med mig av mina popcorn och var med stora steg på väg upp för kanten på skålen. Om någon av mina grannar hade kikat ut genom fönstret just då hade de nog fått sig ett gott skratt när jag på en halv sekund flög upp från stolen med datorn i handen och in genom dörren. Skålen står kvar och där får den stå! Hoppas på att det kommer en fågel som vill ha popcorn och på samma gång kan äta upp den lilla sabotören!


Färdigskrivet om spindlar!
Jag har haft en jättehärlig, lång helg! :)
I fredags vaknade jag på mitt kära jobb och gjorde sen de resterande timmarna av mitt dygnspass. Klockan 13 var det dags att promenera hemåt i det härliga vädret.
Eftermiddagen och början av kvällen ägnades åt älskade lille Max som fyllde 3 år! Grattis! :)
Det blev grillning och sen god tårta. Supermysigt! Sötnosen njöt i fulla drag :)




















Senare på kvällen mötte jag upp Malin och Sofie på Harrys för att sitta där och sen i öltältet som var utanför. Det har varit Sydsvenska rallyt i stan i helgen så det var lite extra liv på stan. Blev en jättetrevlig kväll och lite för få timmars sömn för mig som sen tidigt i lördags morse begav mig till Ullared med mina föräldrar.

I Ullared var det lugnt och skönt :) hittade lite allt möjligt, bland annat ett Zumbaspel till mitt Wii :) har dock inte hunnit prova det än men det ska bli spännande att se hur det är.
Efter en lång dag i det stora varuhuset var det sen dags för ytterligare en kväll på stan. Den här gången hängde Karin på oxå :) Mycket roligt eftersom det inte händer så ofta nu sen lilla Selma kom till världen :) Det blev ytterligare en rolig kväll i öltältet som avslutades på pizzeria Torino där vi delade på en pizza. Vi fick då också lära oss att om man ber om lite mer sås på pizzan så får man en hel sjö. När jag tillslut la mig i sängen tog det inte många sekunder innan ögonen slöt sig.




Söndagen började med en låååång välbehövlig sovmorgon. Så skönt! :)
På eftermiddagen tittade jag på lite rallybilar på stan tillsammans med syster Therese och hennes små grabbar. Efter det blev det bad för småkillarna och sen en liten cykeltur för Max på den nya cyklen som han fick i födelsedagspresent. Han var så duktig så! :)





















På kvällen var det dags för Big brother-final! :)
Promenerade bort till Malin och kollade med henne och Johan. Min favorit sen början av programmet vann! :D Simon är ju bara för go!
Blir tomt om kvällarna nu när man inte kan kika in i huset längre.

Så var det idag...Sveriges nationaldag!
Jag, Sofie och Malin gick till Hembygdsparken och tittade på folkdans och drillflickor och lyssnade på manskören :) Det var helt galet varmt att sitta i den gassande solen. Som tur var blåste det ganska bra så det gick att stå ut.
Efter nationaldagsfirandet blev det en glass på stan. Gott i värmen! Dock hann vi inte njuta så mycket av glassarna som trots att vi satte oss i skuggan rann iväg ur våra händer ganska snabbt.

Kvällen har idag spenderats på Linas balkong * 2.
Först på Lina G:s balkong tillsammans med Linda, Evelina och väldigt god mat och efterrätt. Sen som jag skrev innan på min egen balkong med popcorn och spindlar.
Jag föredrar helt klart Linas balkong framför min egen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar