tisdag 25 januari 2011

Det är roligt nästan jämt...

Nu har det visst gått en hel vecka sen jag skrev sist...fullt upp! Jag gillar att ha fullt upp :)
Ska inte gå igenom dag för dag för då kommer det bli ett låååångt inlägg, alldeles för långt.
Veckan har fyllts av många timmar med söta vänner, filmtittande, McDonalds-glassar, promenader, prat å skratt :)

En liten rolig grej hände i tisdags. Jag var hos Marcus och hittade en förlängningssladd som det satt en grenkontakt, eller vad det heter, i. När vi satt och pratade så satt jag och plockade med sladden samtidigt och efter säkert en kvart fick jag för mig att jag skulle kolla lite närmre på grenkontakten. Helt plötsligt var det några siffror på den lilla dosan som fångade min uppmärksamhet. Mitt telefonnummer! :P Haha! På grenkontakten satt det en liten klisterlapp med mitt telefonnummer på :) Tog en lång stund innan jag kunde släppa att just den sifferkombinationen satt på en liten kontakt som just jag satt och plockade med :) ibland är världen liten :P


I torsdags var jag, Lina och Marcus och en liten stund även Linda på Öppet hus på Sunnerbogymnasiet. Kollade så att Johan skötte sig :) Åh va man blev sugen på att gå på gymnasiet igen! Var tvungen att gå och kika lite på min kära gamla Natur-del på skolan och hittade där några mikroskop :) Oh så härligt! Hade glömt hur kul jag tycker det är att kika ner i de där små världarna som man kan få fram i ett mikroskop. Häftigt!
I ett av mikroskopen kunde man titta på plankton och mina tankar flög direkt tillbaka till gymnasietiden när jag under en miljö-lektion satt med just ett vattenprov för att titta på plankton. Plötsligt fick jag då syn på ett plankton som såg lite annorlunda ut, det hade små prickar i sig och rätt som det var började prickarna ploppa ut ur planktonet.....planktonbebisar! :P haha! Har nog aldrig blivit så fascinerad av något så litet :) Inte alla som har sett ett plankton föda barn :P
Efter en stund på skolan åkte jag, Lina och Linda hem till mig för att möta upp Katrin som hade varit duktig och tränat, sen blev det filmmys med "A walk to remember". Underbar och snyftig film!

I fredags tog jag bussen ut till Dörarp. Vad sjutton skulle jag göra där då?! Jo, mötas upp av Karin och Selma för att sen åka hem till Karins och Tobbes fina hus i Hallsjö :) Där blev det sen en massa mys med Selma och fika och prat med Karin. Mysdag!
Framåt kvällen fick jag skjuts hem av Marcus och Johan som var på väg hem från Värnamo och var snälla och plockade upp mig på vägen.

Sen var det dags för hockey! :D
Troja-Sundsvall och alltså lite bottenmöte men det blev en bra match.
Troja spelade med nya målvakten, Tommi Satosaari, i mål och han var härlig att se mellan stolparna. Nye backen P J Atherton verkar också vara en riktigt bra värvning, riktigt bra skott! Tommi höll nollan och det blev vinst med 4-0 :) Härligt!
Igår blev det tyvärr förlust mot Rögle men imorn hoppas jag på en ny vinst när Malmö kommer hit på besök.

I helgen har det stått jobb på schemat så helgen har varit lugn och skön. Hade möjlighet att gå ut i lördags men konstaterade att jag var så trött så en slappekväll hemma i soffan lockade mer den här gången. Blev iaf två promenader i lördags, en med Lina, Linda, Frida och Muscot och en med syster Therese. Skönt! Sen tyckte jag att jag hade gjort mig förtjänt av godispåsen som jag råkade få med mig från Hemmakväll :)

Igår (söndag) blev det del 2 av serien "Svärdet och spiran" hos Marcus sen blev vi som fortfarande var pigga rastlösa så jag, Linda, Marcus och Johan gav oss iväg till McDonalds. På vägen dit kom vi i en kurva där vi upptäckte att det visst var rejält halt men det gick bra. Väl framme på Donken köptes det lite glass och milkshake och av ett kvitto blev det plötsligt ett flygplan. Flygplanet fick sig en flygtur som dock inte blev så lång :) Krasch nummer 1 blev i Marcus panna. Krasch nummer 2 oxå. Därefter blev det en mjuk och fin landning....ja, ni får se själva! :)



Vi kanske är lättroade men jäklar va kul det var :D Haha!
Kan sitta och skratta för mig själv åt Marcus kommentarer hur många gånger som helst :)

Idag hade jag egentligen en ledig dag efter att ha jobbat helgen men som för det mesta den senaste tiden så fick det bli schemajobb på min lediga dag =/ efter en stund hemma med Gråben och lite mat gav jag mig ut och halkade bort till Lina för att sen åka vidare hem till Linda en stund. Jäklar va halt det är ute! Riktig isgata bokstavligt talat!

Imorgon ska jag äta lunch på Månen med kära Katrin! :) Raggmunkar :) mums!
Sen blir det jobb några timmar och efter det är det HOCKEY :D Heja heja!

En liten sak till: I november bär det av till Sthlm för att gå på Rihanna-konsert i Globen :) ska bli kuuul!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar