tisdag 4 januari 2011

Nyår och så vidare...

Sådär nu var det dags igen!
God fortsättning ska man väl säga såhär dagarna efter nyår :)

Min nyårsafton var kanon! Dagen började med att jag och min kära kollega och vän Iliri begav oss till Växjö för lite mellandagsshopping. För en gångs skull med fynd från just rea-ställen :) brukar mest hitta grejer med ordinarie pris när det är rea annars.
Fynden som jag fick ihop var en klänning (halva priset) och skor (nästan halva priset). Helnöjd! Sen blev det lite annat smått å gott med.
Efter hemfärden på den hala 25:an så blev det bråttom, in i duschen å ut nästan lika snabbt. Knappt en timme på mig innan kusinvitamin Daniel och söta Anna kom för att hämta mig och köra ut i skogen där nyårsfirandet skulle äga rum.
Kvällen bestod sen av god mat, trevliga människor, dans, massor av skratt, bad i vedeldad tunna och mycket mer :) Syskonen Gustavsson är bra på att fixa fester i hönshuset :)
Eftersom jag smart nog kom till festen utan batteri i min kamera så finns det tyvärr inte så mycket bildbevis från trevligheterna men Anna har lovat att dela med sig av sina bilder så förhoppningsvis kommer det lite av den varan i nästa inlägg :)

På nyårsdagen blev det först slappande ute i Malmaryd sen göra lite nytta å städa upp efter årets sista fest. Därefter kallade plikten på mig...nattjobb!

På söndagkvällen blev det ett litet besök hos systeryster och sötaste smågrabbarna :) Innan jag begav mig ut i halkan ringde jag systern min för att höra om de verkligen ville ha besök trots att jag var ganska förkyld, det ville de :) När Max 2,5 år gammal fick höra att jag skulle komma hörde man i bakgrunden hur en lycklig liten grabb säger till lillebror, 8 månader: "Malte, Lina kommer hit idag. Hon som du älskar" :D Underbara lilla unge! <3 Man kan ju inget annat än att smälta!
Efter mys med småkillarna blev det filmmys med ett stort gäng hos Marcus, The last song (tror jag den hette) och step up 3 :)

Måndag = ledig dag! :) Mera filmtittande :) Den här gången blev det Dear John och streetdance. Lite besviken på streetdance men Dear John var BRA! Snyftarfilm! :)

Nu ska jag snart komma till slutet av detta långa, babbliga inlägg.
Idag har större delen av dagen bestått av schemajobb. Jag är en av de schemaansvariga på jobbet och idag var det dags att pussla lite med schemat...6 timmars arbete blev det. Puh! Men det är kul att pyssla med! :)
Efter en liten paus hemma ringde tre glada filurer som var ute på promenad :) Hängde på ut i den friska luften för att sen gå en sväng om Suriyothai och äta goood mat! Sen blev det ytterligare en film hemma hos Lina. The killers tror jag filmen hette, riktigt bra faktiskt :)

Å nu sitter jag här, alldeles för sent som vanligt. Ska snart killa katten lite under tårna så att han flyttar sig från min mage :) Dags för sängen så man är pigg å glad imorn och orkar med både jobb, derbyhockey och eventuellt utgång på kvällen :) Låter som en bra dag! :) Hoppas jag tycker det efter hockeyn imorn med. Nu blev jag nervös bara för det =/ jäjä...morgondagens bekymmer! :)

Hmm...jag blir inte riktigt klok på den här bloggen...får inte in bilderna som jag vill....eller jag får inte in de alls. Får trixa lite med det där tills nästa gång.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar