söndag 30 januari 2011

Träning, fest å hockey :)

Nu är helgen över och imorgon drar en ny vecka igång. Helgen har gått precis lika fort som helger alltid gör, jag förstår inte detta!

I fredags tog jag först en liten sväng på stan, fyndade en klänning för 60 (!) kronor :) riktigt kap!
Sen var det dags för jobb på Sunnerbo fritids i några timmar.
Efter jobbet bar det av mot McDonalds för att äta lite med Syster Therese och hennes små godingar. Max hade önskat fredagsmys på Donken när pappa Andreas skulle jobba natten :)
(Där skulle kommit en bild men eftersom mina ögonlock protesterar vilt med att vara trötta idag så lägger jag inte ner någon tid på att lägga in nya bilder på datorn och fixa nu. Kanske kommer i nästan inlägg)

När kvällsmaten var intagen anlände syster nummer 2 + hennes Andreas och Jumjum till Ljungby så då styrde jag kosan mot mamma och pappas hus för att ha en myskväll med syster Elin och co :)

Lördagen började ganska slappt med lite småstädning och plockande i lägenheten. Klockan 16 var det dags för första gruppträningspasset på evigheter :) Jag, Lina och Linda begav oss till Träna för ett Zumba-pass. Mycket rolig träningsform visade det sig vara, svettigt och kul så det blir det fler gånger :) Zumban med all go musik och rullande höfter var också en perfekt uppladdning inför kvällens utgång :)
Kvällen började med en trevlig förfest hos Lina. Massor med folk hittade hem till hennes lägenhet så där var det fullt hus :) Även lillasyster Elin hittade dit så det blev syskonfestande den här helgen :) Efter en stund var det dags att bege sig mot Garvaren där Daniel Adams Ray skulle spela. På Garvaren var det också en massa folk och det blev en kanonbra kväll :)
I slutet körde jag, Elin, Malin och Mattias tokdans tills klockan slog 2 och det var dags att lämna dansgolvet. Problemet är då bara att ALLA lämnar dansgolvet samtidigt och genom en liten, smal dörröppning med 2-3 vakter stående i gluggen ska alla ut på en och samma gång = Kaos! Efter en stunds trängsel med puttande hit och dit och en liten sväng på huk på grund av galna människor som inte förstår sig på kösystem så kom vi iallafall tillslut ut, skönt!
Sen var det dags för lite nattamat så vi mötte upp syster Elins Andreas och hans kompis Kristofer utanför Campino. Jag orkade dock knappt nånting av min mat när den väl kom. Så kan det gå :)
Sammanfattningsvis en kanonbra dag och kväll! :)

Idag har dagen sett ut ungefär som en söndag efter en utekväll brukar se ut. Mycket slappande! Har också hunnit med att träffa Elin och Andreas en stund innan de gav sig iväg tillbaka till Sthlm, det blev lunch hemma hos mamma och pappa.

Sen var det dags för hockeyyyyyyy :)
Troja - Örebro stog det på spelschemat idag. Troja på en sistaplats i tabellen mot Örebro som lagt beslag på andraplatsen.
Matchen började inte så roligt, 0-0 blev 0-1, 0-2 och till och med 0-3. Deppigt och det såg mörkt ut. Men ibland vänder en match, som man trott var körd, helt och hållet :) En sån match var det idag. Det blev 1-3, 2-3 och otroligt nog 3-3 :) Härligt! Match igen!
Tyvärr höll sig inte kvitteringen så länge utan redan efter ca.2 min så var det dags att få jaga igen......3-4 =/
Än en gång kämpade Troja som bara den och 4-4 var snart ett faktum :D Härligt!
Efter detta vände katt-å-råtta-leken äntligen så att det blev Troja som tog ledningen och Örebro som fick jaga. Perfekt tillfälle, 5-4 när det var ca 5 min kvar.
En ledning som Örebro aldrig lyckades ändra på :)
Såååå underbart att stå i en ishall när slutsignalen ljuder och man har fått gå från förtvivlan till glädje på bara några minuter :D Ryssningar på hela armarna när hela hallen ställde sig upp och hyllade grabbarna som kämpar och kämpar så tappert trots den minst sagt tuffa säsongen hittills. Stor eloge till de!

Perfekt avslut på en vecka och helg! :D
Nu säger mina ögon godnatt för idag så jag ska nog lyda de och bege mig in mot sängen, ska bli sååå skönt!

God natt mina vänner! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar