onsdag 12 januari 2011

Skrattanfall!

Jag har börjat tycka det är riktigt roligt att skriva här nu :) även om det bara blir en massa ointressant babbel om vad jag gör hela dagarna så är det ändå kul att kladda ner det nånstans.

Idag började dagen med utbildning i "självservice". Inte riktigt så givande som jag hade hoppats på men jag tror att själva grejen med självservice är bra. Smidigt att kunna gå in själv och lägga in om semester, komp, sjukanmälan osv på datorn.
De som känner mig vet att jag har ganska nära till skratt....lite för nära ibland. Ett sånt tillfälle var det idag under utbildningen. Hopplöst när man väl kommer in i det där bubblande skrattet som bara vill ut men som man får kämpa med att hålla inne. Det är ju så rackans kul just då men skulle jag försöka beskriva nu vad det var som var så galet skrattretande så hade jag nog inte ens skrattat åt det själv. Typiskt nog satt jag bredvid en jobbarkompis som det räcker att jag får ögonkontakt med för att börja skratta så förutsättningarna var inte så goda. Men jag lyckades....hyfsat bra! :)

Efter utbildningen var det lunch. Blev Suriyothai idag igen, inte på min begäran men jag tackade inte nej :) Mycket bättre utbud på buffén idag än igår.
Sen var det dags att lägga lite schema åt kära jobbarkompisarna. Gick bra men det är ett himla pusslande....ett roligt sådant :)

Ikväll har jag passat sötaste systersönerna Max och Malte <3
Åkte i fängelse tillsammans med Pippi, Tommy och Annika en stund. Efter ett tag hade också både Max och Malte tagit sig in i det lilla sjörövartältet/fängelset så där satt vi och trängdes. Sen blev det lite spelande på "fånen" (min iphone som Max älskar), mys framför tv:n och kvällsmat. Hann även med att ge lillfisen Malte hans välling och lägga honom innan Mamma Therese kom hem. Så mysigt att sitta i soffan och ge lilla godingen välling å Max var så duktig och var lugn och tyst så lillebror kunde komma till ro och somna gott.


Troja har spelat ikväll med, borta mot Oskarshamn. Det blev vinst efter straffar med 3-2 :) Gött!

Imorn ska jag och en jobbarkompis hålla i Timecare-utbildning för våra kollegor. Blir säkert lite smånervöst även om det bara är folk som man känner men det ska bli roligt också. Ska kika lite på vad jag ska säga nu så jag är lite förberedd och inte bara svamlar på en massa :) Så nu får nog dagens inlägg vara slut.

Godnatt gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar