söndag 16 januari 2011

Springer elefanter på taket?!

Mm så lät det iallafall för en stund sen. Jag satt i soffan med gråben på magen och datorn i knät, plötsligt låter det som att 20 elefanter springer och snubblar på taket. Resultatet av detta blev antagligen en snöhög nånstans längs med huset och ett rivmärke på min mage efter att Gråben räjsat iväg i en himla fart. Stackarn så rädd han blev.

Det blev utgång igår :) med goaste jobbarkompisarna Nina, Iliri och Malin. Tack tjejer för en rolig kväll! <3 Jag jobbade först till klockan 21 sen fick jag sällskap hem av Iliri och strax därefter dök Malin, Nina och Susanna upp. Efter en stund här hemma begav vi oss den lilla biten bort till Köket som hade invigning efter sin renovering. Inte någon jättestor skillnad som jag såg men lite förhöjt tak och sånt la jag märket till iaf. En rackans massa folk var där iaf och vi gav ganska snart upp tanken på att hänga in jackorna eftersom kön till garderoben knappt rörde sig en decimeter på den stunden vi orkade stå där. (OJ, nu rasade det på taket igen) Jag och Iliri gjorde iaf ett skobyte när vi kom fram. Eftersom det regnade och var snorhalt på vissa ställen så var jag inte supersugen på att promenixa bort i skorna som jag tänkte ha på mig (bilden) så det fick bli converse under promenaden och byte på toaletten :)


Det blev iallafall en riktigt rolig kväll som avslutades med att jag höll på att gå hem utan plånbok och grejer två gånger om :P men det var inte så farligt som det låter, jag ska berätta:
Först sa jag hejdå till Iliri och Nina och lät de promenera iväg med mina grejer som Iliri så snällt hade haft i sin väska under tiden som vi var inne på Köket. Jag kom dock på det strax efter att de kommit utanför dörren så det löste sig snabbt. Sen gick jag och Malin ut utanför köket när det var slut. Vi blev stående där en stund och underhölls av bland annat en kille som imiterade Sean Banan väldigt bra :) haha! Länge sen jag skrattade så mycket. Men iaf så var det tillslut dags att gå hemåt och då var det också dags för skobyte igen så jag lämnade över min väska till Malin för att kunna ta hjälp av båda mina händer när jag bytte skor ute på isgatan. När jag var klar promenerade vi iväg och efter en bit skiljdes vi åt. När jag gått en bit för mig själv kände jag plötsligt att något fattades....Väskan! Som tur var hade jag lagt mobilen i jackfickan så det var bara att slå en signal till en lika överraskad Malin som inte heller hon märkt att hon gick och bar på min väska :P Det blev ett gott skratt och en liten extra promenad i vinternatten.

Idag blev det först en skön sovmorgon och sen var det dags att halka iväg till kära jobbet. Älskar verkligen mitt jobb och den här helgen har varit så härlig. Vi har egentligen inte gjort något speciellt men gänget som varit där är bara för underbara. Man kan ju inte annat än gå till och från jobbet med ett leende på läpparna och ett varmt hjärta när man möts av tre goa kramar såfort man kommer dit och sen får lyssna på hjärtliga skratt och härliga kommentarer hela helgen :) Jag är lyckligt lottad! <3

Söndagen avslutades med att kolla på "Solsidan" hos Marcus. En härlig liten serie det där :)
Söta Lina fixade frukt och chokladfondue, mums! Johan som äger fondue-grejen fixade till chokladen som bestod av toblerone.


När vi hade börjat mumsa på godsakerna så fick jag plötsligt något hårt i munnen. Hmm....inte en kärna, inte en mandelbit från tobleronen, vad kan det då vara?! Bäst att ta ut och kolla. Det visade sig vara en liten paljett från Lindas ena dotters kläder :P hihi! Hur den hamnade i chokladsmeten vet jag dock inte eftersom Linda och tjejerna lämnade lägenheten en stund innan det var dags för fondue :)

Nahe, det var nog allt för idag. Imorgon (Raaaaaaaaaaaaaas igen) är det dags för ännu mer schemaarbete på min "lediga" dag.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar